poniedziałek, 12 września 2022

Najlepsze książki dla przedszkolaków

 






Niedawno na Instagramie @justyna_czyta_dzieciom zapytała mnie o najlepsze książki dla przedszkolaków. Właściwie większość postów na tym blogu dotyczy książek z tego okresu😉, jest więc tego mnóstwo, ale są też tytuły bardziej ponadczasowe, uniwersalne, lubiane itp.

Do tych uniwersalnych na pewno należy:

- twórczość A.Lindgren (Pippi, Lotta) – im mniejsze dziecko tym bardziej jednak potrzebne są w tekście obrazki, warto wtedy wybierać wersje skrócone

- Albert

- książki J.Klassena – „Sam i Dave kopią dół”, „Gdzie jest moja czapeczka?”

- Mela na zakupach

- Prezenty Astona

- "Olivia"

Młodsze dzieci też czasem bardzo lubią

- „Maciupka

- „Pelerynka i pogodę pod psem

- „Mamę Gęś”, „Wiersze dla niegrzecznych dzieci

- „Kto polubi moją breję?”, książki S.Wirsen

- „Ja nie chcę do przedszkola

- "Ależ Bolusiu!"

- "Przygody rodziny Mellopsów"

 

Trochę starszym przedszkolakom (4/5+) można zaproponować książki, gdzie już jest trochę więcej czytania, np.

- „Piaskowy Wilk

- „Pettson i Findus

- seria "Tato.."

- „Basia”

- „Ja i moja siostra Klara (polecam audiobook)

- „Detektyw Miś Zbyś”

- „Przygody Tin Tina

- „Ryjówka przeznaczenia

- „Operacja”

- „Pszczoły

- "Był sobie człowiek"

Itd.;)

Listę książek dla młodszych dzieci (1-3 lata) prezentowałam już TU.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz