niedziela, 19 listopada 2023

„Alicja w Krainie Czarów” R.Punter, S.Bursi na podstawie powieści L.Carrolla

Wydana przez Wilgę „Alicja w Krainie Czarów” w wersji komiksowej to oczywiście nie jest pełna wersja znanej książki. Jednak ponieważ nie każdy przebrnął przez oryginalną „Alicję..”, skrócona wersja komiksowa może być właśnie dla nich.

Każdy kto podchodził do czytania „Alicji..” wie, że ani fabuła, ani morał nie są tu zbyt oczywiste. Mam wrażenie, że L.Carroll napisał tą książkę trochę dla żartu, by umieścić w niej takie zdania jak:

Często widywałam koty bez uśmiechu. Ale nigdy uśmiech bez kota! To najdziwniejsza rzecz, jaką widziałam w całym swoim życiu!”

Osobiście trochę mnie męczy ta niejasna celowość fabuły „Alicji..”, ale jeśli się do niej podejdzie jak do książkowego eksperymentu z formą i treścią, gdzie poszczególne sceny i dialogi nie muszą być koniecznie ze sobą powiązane, a czasem chodzi po prostu o grę w słowa lub znaczenia – wtedy lektura „Alicji..” (najlepiej w małych dawkach) staje się całkiem znośna😉


















O innych książkowych "Alicjach.." pisałam TU


Alicja w Krainie Czarów

R.Punter, S.Bursi na podstawie powieści L.Carrolla

Wilga 2023

Wiek: 9+


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz