piątek, 7 października 2022

Gauthier, Flechais „Chłopiec z gór”

 „Dzięki korzeniom wiem, że właśnie tu jest mój dom. To one dają mi siłę, która pozwala mi opierać się podmuchom wiatru. To one czynią mnie drzewem, ale też sprawiają, że lubię nim być.”

„Chłopiec z gór” to książka-metafora. Mamy tu inicjacyjną podróż chłopca, poszukiwanie wiedzy (mądrości) w górach, spotkanie nowych przyjaciół, ale przede wszystkim – rozstanie z dziadkiem. Dziadek już jest stary i wie, że musi odejść, a chłopiec dopiero po podróży rozumie, czym są korzenie i że dzięki nim dziadek tak całkiem nie odszedł i nie zniknął.

Podoba mi się w książce mocniejsze zaakcentowanie korzeni niż odchodzenia. Zaś z podróżniczych spotkań  najlepsze jest to z kamykami – spadają i spadają, by w końcu trafić do miejsca przeznaczenia.

 

















Chłopiec z gór

Gauthier, Flechais

Kultura Gniewu 2021

Wiek: 6+

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz