czwartek, 9 września 2021

Odważny jak….ja! K.Minasowicz „Mój przyjaciel niedźwiedź”

 Na początku roku szkolnego, a także i w późniejszych całorocznych zmaganiach, nie jednemu uczniowi (ba, nawet i dorosłemu), przydałby się przyjaciel-niedźwiedź - taki jak z książki K.Minasowicz. Gra w trudnym meczu, publiczne wystąpienia, spacer po ciemnym lesie czy źli koledzy – tam wszędzie przyjaciel-niedźwiedź byłby niezastąpiony.

Książkowy niedźwiedzi przyjaciel jest oczywiście niewidzialny, ale przecież wiele dzieci zachowuje się w taki sposób, jakby taki niedźwiedź wciąż przy nich stał..

I tu leży pewnie clue tej książki; warto mieć świadomość, że cokolwiek robimy, jest ktoś kto nas wspiera (mama, tata, przyjaciel, czy po prostu - ja sam). W każdym człowieku, nawet tym mniejszym, drzemie przecież niedźwiedź😉, który sprawia, że nagle stajemy się odważni, silni i bezpieczni. Warto o tym pamiętać.

A 'Mój przyjaciel niedźwiedź" jest książką 2-stronną; z jednej strony historia Feli, a z drugiej Felka. W gruncie rzeczy niezależnie od płci i chłopcy i dziewczynki czegoś się boją, choć taki zabieg autorki z pewnoscią ułatwia identyfikację z bohaterką/bohaterem.
































Mój przyjaciel niedźwiedź

K.Minasowicz

Bajka 2018

Wiek: 5+


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz