poniedziałek, 16 września 2019

Kartonówki dla małych i nieco większych (1,5+)

Książka z filozofią w tle ("O nie, Dudusiu!")

Wiele rzeczy już było w kartonówkach dla dzieci, teraz mamy też nieco filozofii - oczywiście stosowanej. Filip wychodzi z domu, a jego pies Duduś obiecuje że będzie w tym czasie grzeczny: nie zje tortu, nie będzie gonił kota itd. Akcja nie kończy się powodzeniem, więc następnym razem Duduś obiecuje się poprawić i ten następny raz zaczyna się całkiem nieźle. Do czasu..
Całą, świetnie narysowaną i napisaną, historyjkę autor podsumowuje małym cytatem na końcu książki (z Epikteta);
"Wolności nie zapewnia zaspokojenie pragnień, ale wyzbycie się ich.. Nie jest wolny nikt, kto nie jest panem samego siebie".
"O nie, Dudusiu!" to prosto napisana książka dla dzieci, gdzie i duzi i mali mogą się razem (i osobno) pozastanawiać jak to właściwie jest z tą wolnością...


















Książka-przesuwanka („Wydaje mi się, że widziałem…niedźwiedzia")
Małe dzieci uwielbiają, jak z książką da się coś „zrobić”; coś się przesunie, otworzy, jest jakiś ruch. W książeczce „Wydaje mi się, że widziałem…niedźwiedzia” jej bohater czyli niedźwiedź również się porusza; można go przesunąć, zasunąć żaglem, a nawet wysunąć z książeczki. Książki-przesuwanki są dość wytrzymałe, co również bywa zaletą w przypadku tych dzieci, które czytają bardzo intensywnie.
















Książka na dobranoc („Dobranoc, gorylku”)
Rewelacyjny i zabawny pomysł na książeczkę do zasypiania; mały goryl po kryjomu zabiera klucze strażnikowi zoo i po kolei wypuszcza nocą zwierzęta z klatek. Na szczęście żona strażnika ratuje sytuację, i (prawie) wszystkie zwierzęta śpią tam gdzie powinny..
 
 
 






 
 
 


Książka-klasyka („W aeroplanie”)

Wiersze J.Tuwima mają wiele znakomitych wydań, kilka lat temu wydawnictwo Bona wydało jeden wiersz („W aeroplanie”) w wersji kartonowej i zilustrowanej przez Adę Bystrzycką. Na tle czarno-białych szkiców kolorowy jest tylko samolot z babcią i kurką. Niezwykłe wydanie, jak dla mnie książka-zjawisko.
 
 







 

O nie, Dudusiu!
Chris Haughton
Dwie Siostry 2019
Wiek: 2+
Wydaje mi się, że widziałem…niedźwiedzia
L.Nichols
Mamania 2018
 
Dobranoc,gorylku
Peggy Rathmann
Dwie siostry 2019
 

W aeroplanie
J.Tuwim, A.Bystrzycka
Bona 2013
 
 
 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz