czwartek, 4 czerwca 2020

Kryminały w komiksie. Kolekcja Agathy Christie ( Beresfordowie, H.Poirot i Miss Marple)


Przyznam szczerze, że nie przeczytałam nigdy żadnego kryminały A.Christie; najpierw byłam za mała, a potem epoka czytania historii kryminalnych jakoś bezpowrotnie minęła. Wyd. Egmont postanowiło przybliżyć czytelnikom 3 głównych bohaterów jej książek; tropiącą przestępców wesołą parę Beresfordów, najbardziej rozpoznawalnego Herkulesa Poirot, oraz niepozorną Miss Marple. Każdy komiks w tej serii został zilustrowany w trochę innym stylu przez innego rysownika. Jeśli ktoś planuje czytanie powieści A.Christie lepiej się z czytaniem tych komiksów wstrzymać – lektura idzie szybko i dość szybko okazuje się też, kto jest winny przestępstwa, więc czytelnik ma mało czasu i przestrzeni, żeby to samemu wydedukować.
Z całej serii najbardziej podobał mi się komiks o Beresfordach – zilustrowany w ciepłych kolorach, z najmniej ponurymi scenami przemocy - a Tuppence i Tommy Beresford to z pewnością jedna z najsympatyczniejszych par książkowych detektywów. Jednak najbardziej znany kryminał Christie to ten z udziałem H.Poirot czyli „Morderstwo w Orient Ekspressie – w serii komiksowej zilustrowany najbardziej mrocznie i zimno. Mój 10-latek złapał komiks i stwierdził, że fajny, ale ze względu min. na sceny z nożem komiks moim zdaniem kwalifikuje się raczej dla starszych (choć kto wie, może przesadzam, nie jestem zbyt na bieżąco z grami komputerowymi w które grają współczesne dzieci..)





































O słynnym detektywie można poczytać jeszcze w dwóch innych komiksach wydanych przez Egmont: „Tajemnicza historia w Styles” i „Śmierć na Nilu”. Plusem „Tajemniczej historii..” jest mało przemocy pokazanej wprost, jednak widać, że jest to jedna z pierwszych historii pisana przez Christie (osobiście ciężko było mi się połapać w ilości kluczowych dla sprawy filiżanek). „Śmierć na Nilu” jest z kolei bardzo atrakcyjnie zilustrowana, ma prostszą i przez to bardziej zrozumiałą fabułę, ale trupów i krwi jest więcej.

























Beresfordowie. Tajemniczy przeciwnik
E. van der Zuiden
Egmont 2020
Wiek: 11+


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz